מאמר שמיני – ניהול פרויקטים בעולם התעשייה

פרויקט = מאמץ זמני להשגת יעד מוגדר במועד מוגדר ובמשאבים נתונים.

לשם מימושו בהצלחה, מתוכנן ומוגדר רצף פעילויות תחומות בזמן, בעלי תלות ביניהן ומשאבים נתונים להשלמת כל אחת מהן בנפרד.

המשך…

מאמר שביעי – תכנית השקעות בעולם התעשייה

מושגי יסוד – בין הכנסה פירותית (תשואה) להכנסה הונית

הכנסה פירותית (תשואה) – הינה הכנסה שוטפת ו/או חיסכון שוטף כתוצאה מפירות ההשקעה:

  • ניתנת להערכה ברמת דיוק ו/או ודאות גבוהה (ROI).
  • נמדדת במושגי שנים ספורות.
  • מצויה ב "תחרות" מתמדת מול אלטרנטיבות בעולמות השקעה אחרים (מטבעות, ני"ע, נדל"ן וכו').

הכנסה הונית – הגדלת ערכה של ההשקעה בעולם התוכן בו היא נמצאת:

המשך…

Article six: Anatomy of a business organization-English version

The more we go deeper in the world of medicine and the human soul, the amazing identity between the living body and the business organization, especially a production-oriented organization, is revealed to us.

The anatomy of the human body is like that of the business organization. Each of the systems or organs in our bodies has a corresponding organizational component,  responsible for doing a particular activity which is essential for the unit functioning as a whole.

A little deeper, we'll discover an even more interesting picture. On the side of the body's systems, even to the soul, the character and spirit of the person has names and faces in the business organization, those who determine his identity, his manner of conduct and progress, and of course to differentiate him in the business world.

המשך…

מאמר חמישי – איך ואיפה זה פוגש אותנו? – המנהלים והעובדים (שאלות ותשובות)

נכסים אנושיים (Human Assets), הון אנושי (Human capital), "כי האדם הוא הפלדה" או "מותר האדם מן המכונה".

צלילים של נוסטלגיה, אולי קצת רומנטיקה שלא לומר תמימות? הלו אלו מושגים של מחצית המאה הקודמת וכבר עשורים רבים לא "נולד" משהו חדש.

עוד רגע והצלחנו לשכוח…

המשך…

מאמר רביעי – איך ואיפה זה פוגש אותנו? – המנכ"ל

אכן, לא פשוטים חיי המנכ"ל ממקומו בסולם המסחר והצרכנות וכאחראי על הפעלת הארגון והתנהלותו. בכל מקום ובישראל במיוחד (אלא אם הוא קברניט ימי, או לכל הפחות, רוכב אופנוע מיומן).

המשך…

מאמר שני: איך ואיפה זה פוגש אותנו?- הצרכן/ לקוח

ובכן, זהו כנראה, המקום המתאים לאין ספור דוגמאות מנוף חיינו עמוסי האירועים כדי לתאר את המציאות  הצרכנית הצינית אליה "אנו באים". אבל, פרסומת טלוויזיה תמימה אחת, עשויה היטב ובה זוג קונים/ בודקים מבקשים לאמת דברי סוכני מכירות לרכב SUV באמצעות פוליגרף (מכונת-אמת)!!!, מצליחה טוב מאלף-מילים לספק את תמצית התשובה.

המשך…

מאמר ראשון: איך הכול התחיל?

תמורות רבות, רצופות ורבי השפעה חלו בעולם המסחרי/ עסקי בחמש מאות השנה האחרונות, בעיקר ביבשת אירופה וצפון אמריקה, החל מהגל הראשון של האימפריאליזם במאה ה-15, עבור דרך המהפכה הצרפתית ובפרט הצהרת זכויות האדם והאזרח וכלה בגל השני באמצע המאה ה-19 ושתי מלחמות העולם.

המשך…